פרופסור יהודית ג'ודי דורי הינה פרופסור אמריטה בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון – מכון טכנולוגי לישראל. פרופ' דורי חוקרת בממשק שבין טכנולוגיות וויזואליזציה, הוראת המדעים והערכה של מיומנויות חשיבה ומטה-קוגניציה. בשנים 2000-2005 הובילה את מחקר ההערכה של פרויקט המשלב סימולציות בהוראה בחינוך הגבוה TEAL – Technology Enabled Active Learning ב-MIT.
פרופ' דורי ערכה שתי חוברות בכתב העת Journal of Science Education and Technology הכוללות מאמרים הדנים ברפורמות החינוכיות החדשניות בשילוב טכנולוגיות בהשכלה הגבוהה ב-MIT. היא ערכה שני ספרים עם עמיתות בנושא קוגניציה ומטה-קוגניציה בהוראת מדעים והנדסה אשר פורסמו בהוצאת ספרינגר. בשנים 2009-2013 שימשה כדיקנית לימודי המשך ולימודי חוץ וכדיקנית הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון בשנים 2016-2020. מחקריה עוסקים בהשפעת שילוב למידה פעילה בסביבות עתירת טכנולוגיות וויזואליזציה, שיטות הערכה מגוונות על רמת ההבנה, החשיבה והתפיסות של מורים, פרחי הוראה, סטודנטים לתואר ראשון ותלמידי תיכון. מחקרים נוספים מתמקדים בבחינת מטה-קוגניציה ולומדים עצמאיים, מיומנויות המאה ה-21 בחינוך הגבוה, עידוד לבחירת קריירה ב-STEM והתמדה והבדלים מיגדריים.
בזכות יכולותיה המחקריות הייחודיות, מנהיגותה הבולטת וכישוריה הבין-אישיים, פרופ' דורי פרסמה מאמרים רבים והנחתה 80 סטודנטים לתארים מתקדמים ופוסט-דוקטורנטים, ורבים מהם מכהנים כיום כחברות וחברי סגל וכחוקרות וחוקרים באוניברסיטאות ובמכללות בארץ ובחו"ל. על תרומותיה המחקריות יוצאות הדופן ועל מעורבותה הראויה לציון בפיתוח הקהילה הלאומית והבינלאומית של הוראת המדעים, פרופ' דורי זכתה בשנת 2020 בפרס היוקרתי על מפעל חיים של NARST – ארגון בינלאומי הפועל לשיפור הוראת המדעים באמצעות מחקר:
2020 DCRA – Distinguished Contributions to Science Education through Research Award.
תחומי העניין שלה במחקר: